dimarts, 15 d’octubre del 2013

12/10/2013. Ruta al Montgó, Dénia.

Fitxa tècnica:

- Galeria fotogràfica: SI
- Nombre de participants: 21

Crònica per Antonio Martínez López:

Complint amb la programació d'eixides del Club huí toca anar al Montgó. La participació ha sigut mes àmplia del esperat, en total 21 participants.
Eixim de Gilet amb quasi mitja hora de retard i no vull dir qui es va adormir per a no fer parlar en la meua contra. Els de El Puig no se si van complir l'horari, però van eixir 17 persones en quatre cotxes.
Arribem a la zona de l'ermita del pare Pere (punt de trobada i eixida de rutes) a les 09:00 hores (sempre hores aproximades). En el nostre cotxe anàvem 4, després d'arreplegar el passatger de Torrent. Després dels nervis previs a qualsevol gesta, contactem amb els de El Puig, que estaven còmodament en una terrassa per a prendre quelcom..., en general, esmorzar.
Solucionats els primers tràngols normals en aquestes situacions, sobre les 10:00 hores -no tornaré a repetir que aproximadamen- iniciàvem el camí enfilant a la primera desviació en El Camí de les Colònies i continuar per la dreta fins a l’enllaç que ve o va a Jesús Pobre. Ens costa 1:30 hores pujar des de 102 a 425 msnm. La senda zigzaguejava i s’empinava amb vegetació abundant i en terreny humit. Així arribem al Km 3 com podeu veure fins a arribar a foto amb NÚM. “47”.

Continuem la Ruta i aconseguim una cima que ens deixa veure la Safor al fons i Dénia als peus. Ens parem per a fer unes fotos del grup de 20 mes el de la foto i deixar passar a una parella d’alemanys “per a evitar conflictes”, amablement els alemanys es despedixen dient: "en creu ens veiem", déu.

Arribem a la desviació a la creu del Mongó amb 5.35 Km caminats i una altitud de 634 msnm i després d'una breu locució decidim desviar-nos i pujar. Estem a 662 m, i en el Km 5.68, fem un descans, ens ajuntem amb els alemanys, murcians, catalans i els deixem que vagen davant perquè no ens entorpesquin en el nostre ritme. En aquest punt es reprèn el debat de si baixem a la senda i cresteamos fins a la cima, no hi ha discussions, ens dividim en dos grups.
Arribem a la Cima 727 msnm i 7.8 Km recorreguts. Els que han cresteado arriben abans, clar, han fet un recorregut mes curt que per la senda. Entre xiulets i flautes, són quasi les 2 de migdia i cal alleugerir les motxilles, que van carregades de menjar, inclús,  botella de vi i bóta –també plena-. Allò que s'ha comentat ho podeu anar veient fins a la foto número 80, en la que ja iniciem el descens.

En menys de 3 Km baixem fins a la Cova del Camell, hem descendit uns 500 m per roca calcària (de 727 a 231) i portem caminats  10.3 Km. En aquest punt també hi ha tertúlia, hi ha qui pensa que el GPS no va bé, hem de portar caminats prop dels 20 km. També cal dir que en aquest punt algú crida: "VISQUEN ELS ORGANITZADORS", i va haver-hi aplaudiments; si algú va tindre pitjors desitjos, se’ls va callar. Continuem mes reposadament els 6 Km que ens quedaven fins a arribar als cotxes pel camí de les Colònies, amb el mar a la dreta, els velers, i alguns xalets i piscines de mes en la vessant entre el camí i els Rotes.

Per a despedir-nos ens prenem unes cerveses en els Rotes mentres es comentava amb satisfacció les hores passades en el Mongó, la bellesa de la ruta, de les vistes, la flora i la fauna que vam veure (Margallons xanglots de dàtils, palometes, caragols). Sent una ruta quelcom dura i amb dificultats vos animem que la feu.