dilluns, 10 de febrer del 2014

• Dificultat: mitjana
    • Temps en moviment: 4:20 horas
    • Temps total: 5:00 horas

Com ja és habitual ens ajuntem un grup considerable: 18 persones, preparats i dispossats per a fer la ruta encara que les condicions foren adverses, pluja, fred, vent o neu. Les mes disposades i ràpides, dues joves muntanyenques que donaran que parlar.
Abans d'iniciar la ruta a les 09:00 hores en el Carrer la Carrera al costat de l'ermita del Calvari, vam fer repartiment de les samarretes que el club regala enguany al socis i també es va repartir algun bastó a qui encara no ho havia arreplegat.

El primer tram de recorregut amb 3.3 Kms i fins a arribar al que crec que és el Coll d'Agranes 763 m (veníem d'Eslida a 387m), és en ascensió contínua, per trams de camí, senda i barranc de pedra; fins a ací el major esforç, la resta de ruta és en descens excepte dos rampes, en la zona de l'ombria de Batalla.

Havíem caminat 1:20 hores i el cos demanava menjar alguna cosa, el vent era fort i decidim continuar fins a trobar algun punt mes protegit. En l'est Coll hi ha un encreuament de camins i sendes; el camí mes ample que ve d'Eslida i voreja la faldilla de Batalla, una senda que creua aquest camí i que per la dreta puja al bec del Batalla i per l'esquerra va al Puntal de Aljub i el Gla, nosaltres agafem una senda a uns metres al costat d'un cartell que marca “els corrals” i marcat també com les marques de GR, és el 36. Baixem una senda pronunciada que en algun moment aconsegueix un 38% de desnivell i parem a prendre forces, un glop de vi de la bota de Ramón, i també cafè preparat per Lola i Palmira.

Arribem a un antic Molí d'Ain i ens entretenim una estona per a fer alguna foto, veure com brolla aigua per diversos punts encara que no ha plogut fa temps i ens sorprèn la capa de molsa de verd intens que cobreix açò recés del rierol. Estem en una zona que abunden les fonts (Font del Anogueral- Font de baix del Anogueral- Font de la Caritat).

Segons avancem anem veient el Castell de Ain que es va a quedar a l'esquerra i també per l'Esquerra apareix la senda que ve del Collado de Ibola. Abans d'entrar en Ain creuem en Moli del Arc i l'aqüeducte del segle XIX, estem en el Barranc de Caritat i en aquest punt l'aigua ressona amb força en desbordar de les sèquies que envolten el Moli.

Creuem Ain, estem a 494 m i hem caminat 7.1 Kms. Creuem el poble zigzaguejant els seus carrers per a eixir per la font de Sant Ambrós. Eixim del poble pel camí de ciment que ix des de la font i que ens retorna a Eslida. Aquest camí es transita bé, però, hi ha un punt a uns 2 Kms des de la font de Sant Ambrós que al meu particularment m'ha perdut en mes d'una ocasió, si mireu el trakc veureu que es fa una espècie de V –en sentit invers- en el Km 9 aproximadament, doncs gens, no fer-la que cal tornar sobre el caminat; observem posteriorment que hi ha una fita de pedres per a anar per la dreta i la senda creua a l'altra part del barranc. Est és el nostre camí i també per a qui vulga pujar el bec del Batalla des d'aquesta part de Ain. A uns 600 m del punt de desviament assenyalat abans, nosaltres anem per la senda de l'esquerra i descendim unes rampes fortes amb una inclinació entre 25% i 33%, hem deixat a la dreta la senda de pujada al pic.

Ja estem a uns 3 Kms de la nostra meta i punt del que eixim, passem per la font de San José, ens anem per l'esquerra per un jaç de pedra en el qual amb pluja ha d'haver-hi aigua i entrem a Eslida per la part oposada on estan els cotxes; ja solament ens queden 15 minuts de marxa i són les 13.30 h.

Ens anem amb el pensament posat en la II Marxa Senderista de Gilet, els seus preparatius, adequar el traçat i netejar-ho, i l'esperança que per a la nostra marxa s'hagen esclarit les causes de l'incendi, es prenguen les mesures oportunes per a prevenir millor en el futur immediat, es depuren responsabilitats i hi haja una resolució i plantejament ferm de les autoritats per a deixar lliure d'edificacions la zona de parc natural de la Calderona.

Ens veiem el 23 de febrer.