dissabte, 27 de juny del 2015

21 /06/2015 Montanejos Cerro Morrón Riu Maimona

Crònica per : Francesc Gimeno

Bona Vesprada  a tot@s, el passat diumenge 21 de Juny vam fer l'última ruta programada del segon trimestre de 2015.
Ruta a Montanejos de 13 Km amb ascensió al Cerro del Morrón de Campos amb 956 m/sobre nivell de la mar, creuant el riu Maimona i recorregut paral.lel als impressionants penya-segats  que l'aigua ha anat llaurant durant segles i segles.

Eixim a les 7:30h des del Puig i Gilet per trobar-nos a l'aparcament de la Fuente de Baños, Vicent, Àngels, Lola, Mª José, Ramon, Paco, Antonio i Paco, cap a les 8:40h iniciem la ruta arran del senyal indicatiu de SL-CV 102, passant per davant del desviament de la senda que va a la Cueva Negra, seguim amb lleugera costera fins arribar al colladillo a 545 m d'alçària, creuament del sender que va a los Estrechos del Mijares, el que va a la Senda Bojera i agafem el corriol que s'enfila cap al Cerro del Morrón, un grup de senderistes, el mes nombrós, roman a l'ombra dels pins mentre reviscola de la revetla del dissabte i pega un mosset, mentre els mes arriscats no poden deixar passar la oportunitat  de pujar al cim mes alt de la conca del riu Millars.

Per un sender en ziga-zaga entre pins d'Alepo, llentiscles, cornicabra, alguns aurons, carrasques, després de salvar dos canals guarnides amb ancoratges i cables, per fi arribem al mirador del Cerro del Morrón de Campos des d'on es pot contemplar un paratge que en 360º pot encabir, el Penyagolosa, Puertomingalbo, la serra de Gudar, la serra de Barraques, el riu Millars, Montanejos i Montan, l'embassament d'Arenoso, el xorro de "l'Aliviadero" de la presa, les parets verticals del Barranco de Maimona i la serra d' Espadán.

Descendim pel mateix corriol fins el colladillo on ens esperen la resta de comp@nys i resseguint la senda Bojera contemplem a la paret dreta del barranc els plegaments i la forta pressió soferta pels estrats rocosos. Arribem al punt on creuem el barranc botant de pedra en pedra per no mullar-nos el calcer I tornem a ascendir i  fem cap al PR-VT 127 que mes avant en direcció Montanejos i Montan coincideix amb el GR-7 I EL SL-CV 102, caminem contemplant les espectaculars parets verticals del barranc tenint molta precaució de no pegar un mal pas a mes de 200 m sobre el Maimona.
Arribem als depòsits de Montanejos i després d'una xicoteta passejada pels carrers, agafem la carretera que ens porta a la Fuente de Baños on podem refrescar-nos a la platja fluvial i gaudir de les aigües termals que brollen baix els nostres peus. ha valgut la pena matinejar i ara toca restablir-nos amb un bon dinar vora el Mijares.

Un recorregut recomanable que a bon segur tornarem a proposar al calendari de rutes 2016. ANIM.